Jachtmakelaardij de Maas
  • Nederlands
  • English
  • Deutsch
  • Fran├žais

Scheepsramen en scheepsbeglazing

Scheepsramen en scheepsbeglazing voor jachten.

Er zijn diverse systemen op de markt voor het plaatsen van ramen in een jacht. Wij hebben er voor u een paar uitgelicht:
  • Rubber profiel: Syntetisch rubber welke in allerlei maten verkrijgbaar is. Deze kenmerkt zich door de pees die aanwezig is, de betreffende pees drukt glas steviger in de sponning. Een nadeel van rubber profiel is toch wel de kripende en uitdrogende eigenschappen, welke ervoor zorgen dat er ca om de 5 jaar de profielen vervangen moeten worden. Zowel het rubber als de pees zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar.
  • Aluminium profiel: Gemaakt van Aluminium profiel, wat zowel met klemblokjes, tegenlijst en thermoprofiel in de sponning geplaatst kan worden. Men malt eerst de sponning, vanuit de mal wordt het profiel gebogen en gelast. Het bijbehorende glas wordt besteld, deze moet van geharde kwalititeit zijn, tevens worden de op maat gemaakt profielen geanodiseerd. Het glas is in tal va tinten leverbaar. Zo is er groen, gerookt en transparant. Het aluminium profiel is te krijgen als blank, zwart, zilver of messing geanodiseerd. Ook poedercoaten in RAL naar wens is mogelijk.
  • Thermoprofiel: is dubbelglas uitgevoerd en heeft de goede eigenschap zeer condenswerend te zijn. Diverse ontwerpen zijn mogelijk: vast raam, schuifraam, 3/4 klapraam, vol klapraam, zakraam, dubbel schuifraam, ovaal raam, patrijspoort.

Naast de bovenomschreven scheepramen is er nog andere scheepsbeglazing. Zoals, dekluiken, windscherm of deur. deze kunnen allen in de bovenomschreven uitvoering geleverd worden.

Enkele voorbeelden van fabrieken zijn: Plasmans, Rhigo, Hora, Smaal, Gebo en Vetus.
© Copyright - Jachtmakelaardij de Maas - Sitemap